اقدامات لازم در پیشگیری و درمان واریس

درمان قطعی واریس (اقدامات لازم در پیشگیری و درمان واریس)

برای برقرری ارتباط آسان با کلینیک واریس دکتر محمود هادی زاده می توانید از طریق پنل ارتباطی اقدام کنید. درعین حال همواره بخاطر داشته باشید که در صورت عدم رعایت توصیه ها، حتی بهترین فوق تخصص فلبولوژی در جهان نیز رگ های شما را نمی تواند التیام بخشد. تنها تلاش‌های مشترک پزشک و بیمار می تواند بهبودی کامل را تضمین کند. در ادامه راه های جلوگیری از اشتباهات را بیان خواهیم کرد.

چه چیزی از بهبود واریس جلوگیری می کند؟

بسیاری از کارهای آزار دهنده وجود دارد که درمان رگ‌های واریسی را کند یا حتی متوقف می کند. لیست کردن همه آنها دشوار است. با این حال ما تعدادی از آن ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

چرا که بیان همه این موارد لازم نیست وفقط کافی است تا 10 مورد رایج آن را بگوییم. مواردی که در ادامه خواهیم گفت بیشترین مواردی هستند که بیماران با رگ های بیمار اغلب مرتکب می شوند. بیایید با استفاده از قرص و پماد شروع کنیم.

استفاده از قرص و پماد

اولین اشتباه این است که برای درمان فقط از پماد و قرص استفاده کنید. بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب می شوند. همه ما می خواهیم به سرعت و به راحتی بهبود یابیم. اما در مورد واریس این امکان وجود ندارد. حتی اگر هر روز از چندین دارو استفاده کنید ، معجزه ای اتفاق نمی افتد. پزشکان در طول درمان، قرص و پماد تجویز می کنند ولی توجه کنید که این کار فقط به عنوان یک افزودنی به روش اصلی درمان است.
داروها وضعیت درد و علائم بیمار را تسکین می دهند. با افزایش تون وریدها ، آن ها به طور متوسط مشکلات را بهبود می بخشند و شدت شکایات مانند احساس خستگی پاهای “سنگین” را کاهش می دهند. گاهی اوقات تا حدی تظاهرات ادم را کاهش می دهند اما واقعیت این ست که آن ها تاثیری در علت بیماری ندارند. هیچ پماد و قرصی وجود ندارد که به طور بنیادی وضعیت وریدها را تغییر دهد.
اما مراجعه به یک متخصص فلبولوژی با تجربه درمان شما را تضمین می کند. اگر به توصیه های او عمل کنید، به سرعت پاهای خود را به سلامتی برمی گردانید.
توجه داشته باشید که قرص ها و پمادها اغلب توسط افرادی که خود درمانی می کنند مورد مصرف دارند.

خودرمانی یا خودفریبی؟

تعداد کمی از افراد دوست دارند برای درمان به دکتر مراجعه کنند. اما بسیاری از مردم تمایل دارند که مشکلات سلامتی را تا آخرین لحظه نادیده بگیرند. این امر به ویژه در مورد بیماری هایی که کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار نمی دهند، صادق است.
به عنوان مثال ، واریس در مرحله اولیه. چگونه خود را نشان می دهد؟
احساس پاهای “سنگین” و “خسته” وجود دارد، گاهی اوقات با درد و گرفتگی همراه است، رگ‌های منفرد قابل مشاهده وجود دارد که از سطح پوست بالا می روند. در این مرحله بسیاری از  مردم فکر می کنند که از این مشکل به خودی خود عبور خواهم کرد. ولی آن ها اشتباه خواهند کرد.
علائم این بیماری ناپدید نمی شوند و حتی بیشتر اوقات مزاحم می شوند.

 

در این لحظه است که بیماران ساده لوح این اشتباه را می کنند که از دوستانشان مشاوره بگیرند یا به دنبال دستور العمل های سنتی در اینترنت هستند.

 

مشکل فقط این نیست که فرد مشاوره بی کیفیت دریافت می کند. او فقط نمی داند بیماری تا کجا پیش رفته است. اقدامات پیشگیرانه مفید در مرحله اولیه بیماری همیشه در برابر عوارض واریس موثر نیست.
پزشک روش‌های درمانی بسیاری را می داند. حتی مهمتر از آن او یک تشخیص دقیق به شما می دهد و فقط در این صورت برنامه ای برای مبارزه با رگ‌های واریسی تهیه می کند.
رگهای واریسی، یک بیماری خطرناک است که عوارض آن اغلب کشنده است. زندگی خود را به خطر نیندازید. به محض مشاهده علائم برای دکتر فلبولوژیست وقت بگیرید. وقت را برای خود درمانی هدر ندهید.

زالودرمانی واریس

یک اشتباه غلط دیگر این است که برخی بیماران تصور می کنند زالو واریس را درمان می کند. با خودمی گویند بالاخره حتی امپراطورهای چین نیز با آن ها معالجه می شدند!!!! یک افسانه مشهور وجود دارد که زالو برای بیماری های وریدی مفید است. متأسفانه ، این فکر مطلقا درست نیست.
ما استفاده از زالو را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم! بیایید ببینیم که آن‌ها چگونه بر علائم واریس تأثیر می گذارند.

  • زالو موادی ترشح می کند که لخته شدن خون وریدی را کاهش می دهد. با این حال، مشکلات گردش خون دلیل واریس نیست، بلکه یک نتیجه است.
    یعنی می توانید حداقل صد زالو را به خود آویزان کنید، اما این باعث تقویت دیواره های وریدی نمی شود.
    به دکتر خود مراجعه کنید که یک روش درمانی موثر برای شما انتخاب کند تا یک بار برای همیشه از شر واریس خلاص می شود.

جوراب فشاری

جوراب فشاری چگونه به واریس کمک می کند؟

پزشک اغلب به بیماران توصیه می کند لباس های فشاری بپوشند. به دلیل فشار چنین جورابی، فشار داخل وریدی را افزایش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد. توسعه رگ های واریسی در صورت وجود کند می شود. همچنین برای پروازها و مسافرت های طولانی مدت مفید است. این جوراب‌ها احساس پاهای “سنگین” و “خسته” را از بین می برد. علاوه بر این، خطر عوارض رگ‌های واریسی را کاهش می دهد. لباس های فشرده سازی بسیار مفید هستند. همانطور که دکترهادی زاده (بهترین متخصص واریس ایران)(بهترین متخصص واریس اصفهان) توصیه می کنند.

اثر بهبودی با استفاده سیستماتیک در یک نوع بار خاص حاصل می شود. ما درک می کنیم که پوشیدن جوراب واریس به دلیل شرایط آب و هوایی همیشه راحت نیست، مخصوصاً در تابستان. این را با پزشک خود در میان بگذارید، او توضیح می دهد که در چه لحظه ای موثرترین حالت را دارد، و این به نوبه خود امکان تغییر زمان استفاده از لباس فشرده سازی را فراهم می کند.

تعویق لیزر واریس

یک اشتباه مهم دیگر آن ست که لیزر واریس را به تعویق بیندازید. اینکار سرعت پیشرفت و گسترش بیماری را تسریع می کند.

اقدامات لازم درپیشگیری ودرمان واریس

اقدامات لازم درپیشگیری ودرمان واریس

به یاد داشته باشیدکه گفتیم که علائم واریس ممکن است در بیماران ایجاد اضطراب نکند؟ به همین دلیل ، افراد اغلب لیزرواریس دراصفهان را “برای بعد” به تعویق می اندازند. اما اگر دکترهادی زاده به شما گفتندکه شما به چنین روشی نیاز دارید ، حتما به صحبت های ایشان گوش دهید.
معمولاً بیماران در مراحل آخر رگهای واریسی ، هنگامی که عوارض خطرناکی ایجاد می شوند ، به نیاز به لیزرواریس دراصفهان پی می برند.

به عنوان مثال ، اگر لخته های خون در رگ های واریسی ایجاد شود ، احتمال ورود آنها به جریان خون عمقی و اندام های حیاتی وجود دارد. البته درمان سریع می تواند این خطرات را کاهش دهد.
همچنین مهم است که در نظر بگیریم که رگهای بیمار با عروق وریدی مرتبط هستند که در روند تبدیل واریس نقش ندارند. بنابراین ، به دلیل استاز وریدی ، رگهایی که قبلاً درگیر این فرآیند نبوده اند ، درگیرمی شوند، که می تواند منجر به پیشرفت بیماری شود.
نتیجه می گیریم که هرچه درمان واریس بالیزردراصفهان را به تأخیر بیندازید 

 

بیماری با فعالیت بیشتری پیشرفت کرده و گسترش می یابد.

 

  1. فواید ماساژ برای واریس: رگهای منبسط شده اغلب باعث ناراحتی و تورم می شوند. ماساژ به خلاص شدن از شر آنها کمک می کند. آیا این بدان معناست که با کمک ماساژ می توان واریس را درمان کرد؟
  2. نه
    اگرچه ماساژ وضعیت بیماران مبتلا به رگهای بیمار را تسکین می دهد ، اما علت بیماری را از بین نمی برد.
    ماساژ با قدرت زیاد ، فشار دادن و مالیدن پاها به شدت بر دیواره ورید تأثیر می گذارد. اینکار فشار زیادی به آنها وارد می کند ، به همین دلیل آسیب دیده و ممکن است منجر به افزایش خطر عوارض رگ های واریسی شود.
    انواع ماساژ به خصوص برای واریس نامطلوب است:
    توصیه می کنیم تا زمان بهبودی کامل رگها ، از استفاده از ماساژ خودداری کرده یا آن را تعدیل کنید.
  3. آیا حمام برای واریس مفید است؟
  4. آیا دوست دارید به حمام یا سونا بروید؟ اگر علائمی از واریس دارید ، سعی کنید ورود به چنین مکان هایی را تعدیل کنید.
    خطر چیست؟
    اختلاف دما در اتاق بخار و در یک اتاق معمولی به اندازه کافی زیاد است ، که منجر به انبساط و سپس کمک به نارسایی لومن ورید می شود. هرچه حمام گرمتر باشد ، فرد بیشتر عرق می کند ، زیرا این واکنش فیزیولوژیکی بدن به افزایش دما و توانایی خنک سازی بدن است. تعریق زیاد منجر به غلیظ شدن خون و افزایش خطر بروز ترومبوز می شود.
    ما می خواهیم به عاشقان بخار فوراً اطمینان دهیم که محدودیت بازدید از حمام یا سونا بصورت مادام العمر نیست.
    آیا می خواهید در اسرع وقت به سرگرمی مورد علاقه خود (حمام داغ وسونا)برگردید؟
    پس عجله کنید و به کلینیک واریس اصفهان(بهترین کلینیک واریس ایران)(بهترین کلینیک واریس اصفهان) مراجعه کنید. گاهی دکترهادی زاده یک برنامه درمانی برای شما انتخاب می کنند و در صورت لزوم به شما کمک می کنند تا به سرعت از شر رگ های پوستی خلاص شویدکه این برنامه هاازاتلاف وقت وهزینه شماجلوگیری می کند. پس از بهبودی ، اقدامات پیشگیرانه را دنبال کنید ودرعین حال به اندازه نیاز بدن و دلتان به حمام بروید.
  5. چه غذاهایی در درمان واریس تأثیرگذار است مشکلات وریدی محدودیت های زیادی را برای بیمار ایجاد می کند. به عنوان مثال ، با رگهای واریسی ، مصرف گروه های غذایی زیر مضر است: غذای شور این غذاها آب را در بدن نگه می دارند که اغلب منجر به ورم می شود. آرد و غذاهای شیرین سوء استفاده از شیرینی جات و غذاهای پخته شده اغلب منجر به چاقی می شود و اضافه وزن باعث تحمیل باربیشتربربدن از جمله رگها می شودوواریس راتشدیدمی نماید.

الکل

نوشیدن الکل رگ های خونی را منبسط کرده وتون جداره رگ راکاهش می دهد وباعث کم آبی
بدن می شود که خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.

بسیاری ازدرزشهابرای بدن مفید و درعین حال برای رگها مضر هستند- ورزشهایی که با رگهای واریسی سازگار نیستندکدامند؟
پاسخ آنستکه اگربیماری های وریدی وواریس دارید ، نباید ورزش های قدرتی انجام دهید. از
ورزش های زیر خودداری کنید: وزنه برداری
زیرا وزنه برداری باعث افزایش بار پا و رگها می شود.

ورزشهای تند و سریع


برخی ورزشکاران حرکات تند زیادی انجام می دهند ، که نمی تواند به خوبی بر رگهای واریسی تأثیر بگذارد. در مراحل اولیه واریس ،بازی وورزش مجاز است ، اما فقط درصورت پوشیدن جوراب واریس فشاری.اما درعین حال بیادداشته باشیدکه شنا و راه رفتن برای رگها مفید است. آنها از احتقان وریدی در سینوس های عضلانی اندام تحتانی جلوگیری می کنند و گردش خون را به طور کلی بهبود می بخشن

چه داروهای هورمونی را می توان علیرغم بیماری عروقی استفاده کرد؟ فقط مواردی که پزشک تجویز کرده است وضروری هستندرامصرف کنید.
به خصوص استفاده از داروهای ضد بارداری درحضورواریس های شدید بسیار خطرناک است. آنها منجر به افزایش سطح برخی از فاکتورهای لخته شدن خون می شوند که خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.

 

ما قبلاً بیان کردیم که مهاجرت لخته های خون از بستر وریدی محیطی به نواحی مرکزی اغلب منجر به عوارض خطرناکی می شود.

 

اگر مرتباً از روش های پیشگیری از بارداری استفاده می کنید و رگ های واریسی دارید ، با یک متخصص فلبولوژی مشورت کنید. او به شما خواهد گفت که این داروها یا آن داروها چگونه بر رگها تأثیر می گذارند و آیا می توان آنها را مصرف کرد.

درمرکزواریس اصفهان، دکترمحمودهادی زاده بااستفاده ازلیزرداخل عروقی مخصوص، RF وچسب واریس، اسکلروتراپی ومیکروفلبکتومی، انواع واریس وبیماریهای عروقی رابدون نیازبه جراحی وبیهوشی یابستری، بطورقطعی ودائمی درمان می نمایند. کمکهای پزشکان وکادردرمانی مرکزواریس اصفهان مساوی است باتضمین خلاص شدن از این بیماری بدون زخم و درد در 1 جلسه(بااستفاده ازRF ولیزرواریس دراصفهان(درمان واریس بالیزردراصفهان)

اقدامات لازم درپیشگیری ودرمان واریس

راه درمان واریس

برای مشاوره جهت تشخیص رگهای نارساو درمان آنها خوب است که بدانیدروشهای تشخیصی ودرمانی فلبولوژی که توسط دکترهادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس شهرکرد)(بهترین متخصص واریس اهواز) چیست؟ پاسخ های فلبولوژیست به سوالات مهم به شماکمک فراوانی خواهدکرد، پاسخ به پرسشهایی نظیرمواردزیر:

  • چگونه می توان از رگ های عنکبوتی خلاص شد
  • درمان واریس در زنان باردار
  • درمان واریس بعد از زایمان
  • ورزش های مفید و مضر در مبارزه با واریس
  • علائم واریس
  • رژیم غذایی برای واریس
  • کدام روش درمانی، واریس را درمان می کند
  • لباس زیر فشاری برای رگهای واریسی
  • واریس چیست؟
  •  
  • سونوگرافی وریدهای اندام تحتانی چه کمکی می کند؟
  • چه نوع ماساژی برای واریس قابل قبول است؟
  • چگونه از تشدید واریس در تابستان جلوگیری کنیم؟
  • اسکلروتراپی فوم چیست؟
  • چرا واریکوترومبوفلبیت خطرناک است
  • چگونه ترومبوز وریدی رخ می دهد
  • ویژگی های اسکلروتراپی
  • سونوگرافی داپلر چگونه کار می کند
  • چرا اسکن دوبلکس انجام می شود؟
  •  
  • واریس مشبک چیست
  • رگها چگونه کار می کنند
  • ترومبوفلبیت چیست
  • مراحل واریس اندام تحتانی
  • عوارض ترومبوآمبولی وریدی
  • چرا لخته های خون خطرناک هستند؟
  • جوراب های فشاری برای رگ های واریسی
  • درمان واریس در زنان
  • درمان واریس در مردان
  • درمان واریس با لیزر
  •  
  • چگونه رگهای عنکبوتی را درمان کنیم
  • واریس در ورزشکاران
  • آیا با رگ های واریسی می توان دوچرخه سواری کرد؟
  • آیا می توانم با دوچرخه ثابت واریس تمرین کنم؟
  • واریس و شنا
  • تناسب اندام و واریس
  • پیاده روی با رگهای واریسی
  • آیا می توان با رگ های واریسی آهسته دوید؟
  • واریس در افراد مسن
  •  
  • آیا می توان در حمام و سونا با رگهای واریسی استحمام کرد؟
  • چگونه کفش های مناسب برای واریس را انتخاب کنیم؟
  • بهبودی بعد از مینی فلبکتومی
  • آیا می توان از الکل استفاده کرد؟
  • توصیه های پس از اسکلروتراپی
  • توصیه های پس از اسکلروتراپی کف وریدها
  • چگونه می توان واریس را در مراحل اولیه تشخیص داد؟
  •  
  • واریس و اضافه وزن
  • آیا می توانم با واریس به استخر بروم؟
  • آیا با واریس می توان یوگا انجام داد؟
  • تورم پاها با نارسایی وریدی
  • واریس در دوره پس از زایمان
  • تورم پاها در دوران بارداری
  • مشکلات عروقی و بارداری
  • دلایل شایع درد پا
  • سبک زندگی با واریس چگونه باید باشد
  • درمان ترومبوفلبیت در زنان
  • اگر در دوران بارداری پاهایتان مرتبادچاراسپاسم شد چه باید کرد
  •  
  • جلوگیری از رگهای عنکبوتی روی پاها
  • آیا می توانم قهوه را با داشتن بیماریهای عروقی بنوشم؟
  • آیا می توان باداشتن این مشکلات عروقی، تاتو کرد؟
  • آیا می توانم با این مشکلات حمام کنم؟
  • آیا بیماران باپاهای مبتلابه این بیماریها می توانند باهواپیماپروازکنند؟
  • رفع انعقاد از رگهای عنکبوت
  • درماتیت واریسی
  • واریس در کودکان و نوجوانان
  •  
  • رگهای پا درزمانی که درد می کند
  • چرارگها، پاهایم را می سوزاند؟
  • درمان واریس با لیزردر اصفهان
  • لنفادم چیست؟
  • لنفادم اندام تحتانی
  • ورم لنفاوی اندام ها
  • انجام دادن کارها و رگهای نارسا
  •  
  • بیماریهای عروقی در سنین جوانی درجه های مناسب فشرده سازی باجوراب
  • خونریزی رگهای درگیرچگونه میتوان از درد پا با واریس خلاص شد؟
  • آیا می توان ماساژ را برای درمان انجام داد؟
  • آیا با این بیماریها می توان دما را افزایش داد؟
  • آیا می توان از قرص های جلوگیری از بارداری با وجودنارسایی استفاده کرد؟
  •  
  • مغناطیس درمانی برای واریس اندام تحتانی
  • سیگار کشیدن و ویژگی های تأثیرآن برعروق
  • آیا برای درمان می توان فشار درمانی انجام داد؟
  • فیزیوتراپی برای درمان اندام تحتانی
  • آیا می توان ماساژ تخلیه لنفاوی را برای واریس انجام داد؟
  • پماد ها چقدر مفید هستند؟
  • اگزمای وریدی تروفیک اندام تحتانی
  •  
  • درمان زخمهای تروفیک در پاها
  • چرا کبودی و لکه هاروی پاها ظاهر می شود؟
  • جلوگیری از نارسایی عروقب در حین کار بی تحرک
  • پیشگیری در حین کار ایستاده
  • چگونه خطر ترومبوز را کاهش دهیم؟
  • روش هایی برای درمان درموارد پیشرفته
  • چه عادت هایی به رگها آسیب می رساند؟
  • آیا امکان درمان رگ در خانه وجود دارد؟
  • فعالیت بدنی مناسب
  • ماساژ ضد سلولیت
  •  
  • آیا داروها دراین زمینه موثر هستند؟
  • آیا می توان برای ترومبوفلبیت ماساژ داد؟
  • این بیماریهای عروقی چگونه بر فشار خون تأثیر می گذارند؟
  • آیا این یک مشکل ارثی است؟
  • اختلالات هورمونی موثر
  • چه ویتامین هایی برای درمان لازم است؟
  • آیا افرادبابیماریهای وریدی روی پاها می توانندبه نیروهای نظامی واردشوند؟
  • درمان بیماریهای عروقی پاها با دیابت
  • چگونه می توان وزن کم کرد؟
  • نارسایی مزمن وریدی اندام تحتانی

پاسخ مواردفوق وسایرمواردرامی توانیددرمرکزواریس اصفهان ، بدست آوریدوبه درمان قطعی انواع واریس وبیماریهای عروقی دست پیداکنید.
تلفن ها:
03132242165

09211016462

مقالات مرتبط:

doctorhadizadeh.ir

اشتراک‌گذاری این مطلب

Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
فهرست مطالب