ورم پا و ورم مچ پاوعلل آنها

ورم پا و ورم مچ پاوعلل آنها:

در قسمت‌های قبلی این مجموعه‌ گفتارها اشاره شد ، ورم پا و مچ پاوعلل آنهاتنوع زیادی دارد . در واقع فقط واریس نیست که می‌تواند باعث ورم پا و مچ پا شود .بیماری‌ها و مشکلات فراوان دیگری نیز می‌توانند علاوه بر واریس باعث ورم شوند . مطالب مفصلتردرسایت دکترهادی زاده( بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس شهرکرد).

علل ورم:

یکی از علل واریس و نارسایی‌های وریدی بیماری‌های ایجاد کننده لخته خون می‌باشد . لخته خون (ترومبوز) یک بیماری نسبتا شایع می‌باشد.این یک مشکل شایع دربیماران مبتلابه واریس است.
این بیماری می‌تواند باعث بروز مشکلات فراوانی شود . ترومبوز(لخته خون) میتواند باعث ایجاد واریس شود . از سوی دیگر واریس نیز می‌تواند باعث ایجاد لخته خون گردد. تعدادزیادی ازبیماران ازاقصی نقاط کشورازجمله اصفهان وچهارمحال وبختیاری ،بااین مشکلات به کلینیک واریس اصفهان مراجعه دارند.دکترکی از علل ایجاد لخته خون باقی ماندن خون در رگ و عدم تحرک مناسب آن می‌باشد . وقتی جریان خون به طور مناسب انجام نشود ، خون باقی مانده نمی‌تواند به خوبی جریان یابد . خون باقی مانده در یک رگ در صورتی که نتواند خارج شود نهایتا باعث ایجاد لخته (ترومبوز) می‌شود.شرح مفصلترمطلب ، درسایت بهترین متخصص واریس اصفهان(بهترین متخصص واریس چهارمحال وبختیاری)

کندی جریان خون:

واریس‌های بزرگ می‌توانند باعث کندی جریان خون شوند . کندی جریان خون و ماندن خون در رگ‌ها و عدم حرکت مناسب آن باعث ایجاد لخته خون (ترومبوز) می‌شود . از طرفی نارسایی‌های وریدی و واریس‌ها می‌توانند باعث ایجاد حالتهای التهابی شوند . حالات التهابی نهایتا سبب ایجاد لخته و زمینه سازی ترومبوز می‌شوند . ترومبوز یا لخته بسته به این که در کدام قسمت از وریدها اتفاق افتد علائم و عوارض گوناگونی را به همراه خواهد داشت .

عوارض واریس:

در صورتی که واریس باعث ایجاد لخته‌های خیلی شدید و گسترده شود ، می‌تواند عوارض شدیدی را به همراه داشته باشد . این شرایط می‌تواند بسیار خطرناک شود و آن در صورتی است که بیمار مبتلا به آمبولی ریه شود.
آمبولی ریه ناشی از واریس می‌تواند تظاهرات مختلفی داشته باشد .

دردقفسه سینه:

در صورتی که لخته خون مهاجرت کرده به ریه، کوچک باشد ممکن است فقط باعث ایجاد درد در قفسه سینه شود .اما اگر لخته خون مهاجرت کرده به ریه‌ی بیمار مبتلا به واریس ، اندازه بزرگی داشته باشد وضعیت بدتراست..درمرکزواریس اصفهان ، این مواردتوسط بهترین متخصص واریس اصفهان درمان می شود.دراینصورت، لخته می‌تواند باعث افت فشارخون و تنگی نفس شدید و حتی مرگ بیمار شود . درمان‌ها و روش‌های درمانی مختلفی برای بهبود وضعیت این بیماران در دسترس است که در مقالات بعدی به آن‌ها می‌پردازیم
مطالب دقیقتردرمقالات دیگربقلم بهترین متخصص واریس اصفهان( بهترین متخصص واریس چهارمحال وبختیاری)دردسترس است.

اشتراک‌گذاری این مطلب

Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
فهرست مطالب