روش های نوین و موثر بر درمان واریس پا

واریس پا

امروزه یکی از شایعترین بیماری در بین مردم واریس پا است. از طرفی روش های مختلفی برای درمان آن وجود دارند. یکی از این روش ها می توان به ورزش برای درمان واریس یا لیزر واریس اشاره کرد. ما قصد داریم تا در این مقاله به روش‌های درمان واریس بپرداریم. اما خاطر نشان می‌کنیم که همه مباحث مربوط به این موضوع را نمی‌توان در یک مقاله بیان نمود بلکه در مقالات مختلف بایستی به این بحث پرداخته شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات کاملتر به مقالات سایت دکتر محمود هادی زاده بهترین متخصص واریس در اصفهان مراجعه نمایند. این مقاله در واقع یکی از مقالات مربوط به مرکز واریس اصفهان می باشد.

ورزش برای درمان واریس | ورزش برای درمان واریس

روش های نوین درمان واریس در اصفهان

روش های بسیار زیادی برای درمان واریس به کار می رود. استفاده از لیزر داخل عروقی و RF داخل عروقی از موفقترین روش‌های درمان واریس در اصفهان است. روش‌های قدیمی تاثیر چندانی در درمان واریس نداشتند، در واقع روش‌های قدیمی درمان واریس تا حدودی برای درمان عوارض آن بکار می‌رفتند. همچنین برخی از مشکلات مانند درد و ورم ناشی از واریس تا حدودی با این درمان‌ها التیام یافته است. ورزش برای درمان واریس می تواند تا حدودی به بهبود علائم کمک کند. ما در ادامه به این موضوع می پردازیم.

ورزش برای درمان واریس | درمان واریس در اصفهان

داروها در درمان واریس

تعداد زیادی از داروها از سال‌های خیلی قدیم به عنوان درمان واریس معرفی شدند. این داروها در زمان‌های مختلف و در طول تاریخ مورد مصرف بیماران واریسی قرار می‌گرفتند. در دهه‌های اخیر نیز با پیشرفت علوم پزشکی، داروهای جدیدی به بازار دارویی معرفی شدند. داروهای زیادی برای درمان واریس مورد مصرف قرار می گرفت اما نکته مهم آن است که این دارو ها نمی توانند واریس را به طور کامل درمان کنند. اما نقش اساسی این داروها تسکین درد و عامل کاهش شکایات بیمار است. معنی این جمله این است که برخی از این داروها بر روی ورم پاها موثر هستند. مصرف برخی داروها تا حدودی کمک می کند ورم پاها و احساس سنگینی آن کاهش یابد.

درد مربوط به واریس معمولاً یک درد گنگ و مبهم می باشد. این دردها عموما همراه با احساس سنگینی است اما در برخی از بیماران درد تیز و برنده ای گزارش می شود.

فشار واریس بر عصب

اگر واریس و نارسایی وریدی مستقیماً بر روی عصب فشار وارد آورد باعث درد تیز می شود. درد تیز و تیرکشنده ممکن است دقیقاً علائم فتق دیسک را تقلید کنند. بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک بین مهره ای، مشکلات جابجایی دیسک بین مهره ای دارند. اما در ام آر آی و سایر بررسی‌های بیماران هیچگونه مشکلی ندارند.

قابل ذکر می باشد در مورد اینکه چگونه می توان به چنین تشخیص هایی رسید، می توانید به مقالات دکتر هادی زاده (بهترین متخصص واریس اصفهان) مراجعه نمایید.

علاقمندان به این موضوع می توانند به سایت دکتر محمود هادی زاده بهترین متخصص واریس در اصفهان  همچنین(بهترین متخصص واریس شهرکرد) مراجعه کرده و به مطالعه مقالات آن بپردازند. در این سایت مقالاتی از جمله اینکه درمان واریس به بهبود کامل اینگونه دردهای سیاتیک و عصبی می انجامد وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند.

لیزر واریس در اصفهان

لیزر واریس در اصفهان توسط دکتر محمود هادی زاده بهترین متخصص واریس اصفهان پایه گذاری شده است.

این روش با نتایج بسیار عالی همراه بوده است و تا کنون هیچ بیماری که تحت درمان با لیزر واریس در اصفهان قرارگرفته باشد، برگشت و عود بیماری را گزارش نکرده است. جهت اطلاع از نظرات بیماران، به گالری نظرات بیماران یا پیج اینستاگرام دکتر هادی زاده بهترین متخصص واریس اصفهان مراجعه فرمایید.

ورزش برای درمان واریس | درمان واریس در اصفهان با لیزر

ورزش برای درمان واریس | لیزر واریس در اصفهان

همزمانی اختلالات

برخی از بیماران هم زمان با نارسایی وریدی واریس به اختلالات عصبی مبتلا می شوند. حتی ممکن است برخی افراد همزمان با واریس مبتلا به جابجایی دیسک بین مهره ای نیز باشند. به این موارد باید دقت کافی مبذول داشت. از جمله عوارض دیگری که ممکن است بیماران مبتلا به واریس به آن دچار شوند احساس سردی و گرمی پاها می باشد، واریس عوارض بسیار زیادی دارد. بنابراین بایستی با دقت و با سرعت کافی به واریس رسیدگی شود. این کار باعث می شود تا از عوارض آن جلوگیری به عمل آید .

ورزش مناسب واریس( ورزش برای درمان واریس )

مناسبترین ورزش برای درمان واریس چیست؟

ابتدا اشاره می کنیم که ورزش مناسب واریس، تنهامی تواند تا حدی به بهبود علایم واریس کمک کند. درمان کامل واریس و نارسایی وریدی با لیزر داخل عروقی و RF داخل عروقی انجام می شود. اما برای تسکین علائم واریس ورزش‌هایی وجود دارد.

تا به حال متوجه شده اید که برخی از افراد دارای رگ های آبی رنگ در پاها و ران های خود باشند؟

این‌ها رگ‌های واریسی هستند که بدلیل سبک زندگی امروزی رایج شده است. امروزه غالبا در حین کار در اداره یا تماشای تلویزیون در خانه، افراد حتی از جای خود بلند نمی شوند. یا گاهی به دلیل اجبار در کار میدانی، بسیاری اوقات مجبور می شوند ساعت ها بایستند.

هر دوی این دلایل از علل پیدایش رگ های واریسی هستند. اگرچه این مشکل جدی نیست، اما به همین دلیل پاها بسیار عجیب به نظر می رسند. بنابراین برای غلبه بر این مشکل، می توانید از 3 راه کمک گرفت. این 3 راه عبارتند از:

روش اول : انجام ورزش برای درمان واریس

  • روی تشک سمت راست دراز بکشید.
  • نگه داشتن سر با دست راست یا نگه داشتن آن در حالت عادی.
  • به آرامی پای چپ را بالا بیاورید.
  • سعی کنید انگشت پای چپ را با دست چپ بگیرید تا کمی کششاحساس کرده و نگه دارید. حالا به پهلوی چپ دراز کشیده و همین کار را تکرار کنید.
  • این روش را 5 الی 6 بار در روز تکرار کنید.

مزایای انجام این ورزش

به علت ایجاد کشش در رگ، گردش خون در پا به درستی انجام شده و درد تسکین میابد.

روش دوم : انجام ورزش درمان واریس

  • روی تشک دراز بکشید.
  • کمر را با هر دو دست نگه دارید، هر دو پا را با هم بلند کنید.
  • ابتدا آن را به 60 درجه برسانید و نگه دارید.
  • با حمایت از دیوار، پاها را به آرامی تا 90 درجه حرکت دهید.
  • سعی کنید 5 الی 7 دقیقه در روز در این وضعیت بمانید.

مزایای انجام این ورزش

اکثر مشکلات مربوط به پا با انجام این تمرین به آسانی برطرف می شود. اعصاب آرام می شوند و گردش خون در پاها نیز بهبود می یابد.

روش سوم : ورزش برای درمان واریس

روش دیگر ورزش برای درمان واریس به شکل زیر می باشد.

  • به پشت روی تشک دراز بکشید.
  • پاها و بالاتنه را به آرامی بالابیاورید.
  • دست ها را کنار زانو نگه دارید.
  • دو الی سه دقیقه در همین حالت بمانید.
  • این دنباله باید 5 الی 6 بار  در روز تکرار شود.

مزایای انجام این ورزش

عضلات مرکزی نیز همراه با پاها تقویت می شوند. کشش به خوبی در پاها وجود دارد و گردش خون نیز به درستی انجام می شود.

ادامه مطلب در سایت دکتر هادی زاده(بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس شهرکرد) دراختیارعلاقمندان قرار می گیرد.

جهت کسب اطلاعات کاملتر به سایت واریس مراجعه کنید.

بهترین متخصص واریس اصفهان

دکتر محمود هادی زاده بهترین متخصص واریس اصفهان (بهترین متخصص واریس شهرکرد) می باشند.

دانش علمی بسیار قوی و داشتن سابقه هزاران درمان بسیار موفق و موثر واریس، پشتوانه دکتر هادی زاده (بهترین متخصص واریس اصفهان)(بهترین متخصص واریس شهرکرد) است.

جهت اخذ نوبت می توانید با شماره تلفن‌های مرکز واریس اصفهان ( 03132242165 و 09211016462 ) تماس حاصل فرمایید.

 ورزش برای درمان واریس

اشتراک‌گذاری این مطلب

Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
فهرست مطالب