بهترین متخصص واریس در اصفهان

بهترین متخصص واریس در اصفهان/عوامل القاکننده واریس :

در میان عوامل القا کننده واریس ، سابقه خانوادگی یا عوامل ژنتیکی مهمترین نقش را در ایجاد رگهای واریسی دارند.

طبق برخی گزارش ها ، در حدود 80٪ از بیماران مبتلا به واریس ، گزارش شده است که حداقل یکی از اعضای خانواده دارای رگ های واریسی است.

به طور خاص ، 80٪ از بیماران با سابقه خانوادگی رگ های واریسی ، اتوزومال مربوط به جنس نسبت به خط مادر گزارش شده است که الگوی ژنتیکی غالب را نشان می دهد.

عوامل القاکننده واریس

در وقوع رگهای واریسی شناخته شده است که بارداری دومین عامل مهم پس از سابقه خانوادگی است.

به طور خاص ، اعتقاد بر این است که رگهای واریسی اغلب در 3 چهارم بارداری (3 ماه اول بارداری) رخ می دهد ، قبل از اینکه رحم به دلیل بارداری به اندازه کافی بزرگ شود و اختلال جسمی در گردش خون وریدی را نشان دهد.

علامت 

بیشتر بیماران مبتلا به واریس برای مشکلات زیبایی به بیمارستان مراجعه می کنند.

با این حال ، آنها اغلب از علائم پیچیده نارسایی وریدی ناشی از رگهای واریسی یا همراه آن شکایت دارند.
علائم نارسایی وریدی شامل درد ، گرفتگی عضلات ، خستگی ، درد کسل کننده ، بی قراری در اندام تحتانی ، سوزش و سنگینی است.

تشخیص

واریس در اندام تحتانی به معنای وضعیتی است که در آن وریدهای سطحی اندام تحتانی به طور غیرطبیعی متورم و پیچیده است ، بنابراین با بررسی بصری تورم های غیر متورم و سطحی پیچیده در حالی که بیمار ایستاده است ، می توان آن را به راحتی تشخیص داد.

تشخیص

علاوه بر این ، از طریق معاینه فیزیکی ، می توان تأیید کرد که آیا ریفلاکس خون وریدی در اندام تحتانی ، طبقه بندی رگهای واریسی بر اساس طبقه بندی CEAP و وجود یا عدم وجود علائم همراه به دلیل نارسایی وریدی وجود دارد.

به ویژه ، درد علامت اصلی است ، با لمس ضرب و شتم ، می توانید آن را از درد ناشی از بیماری شریانی تشخیص دهید.

پیشرفت / سنتز

رنگدانه ، آسیب عصبی ، عفونت زخم ، زخم پوست ، حفره متسع مویرگی ، عود رفلاکس ، ورید عمقی ، ترومبوز و آمبولی ریه ممکن است رخ دهد.

تشخیص

همه بیماران مبتلا به واریس نیازنیست که تحت درمان مداخله ای قرار بگیرند.

اگر برای اهداف آرایشی نباشد و علائم جدی در ارتباط با رگهای واریسی وجود نداشته باشد ، میتوانید با درمان محافظه کارانه مانند تغییر شیوه زندگی و پوشیدن جوراب های فشاری ، از وخیم شدن واریس جلوگیری کرده و علائم خفیف ناشی از واریس را بهبود ببخشید.

استفاده از جوراب های فشاری

با فشار حدود 30-20 میلی متر جیوه به گردش خون در وریدهای اندام تحتانی کمک می کند زیرا جوراب های فشاری می توانند عملکرد پمپ عضله ساق پا را در هنگام استراحت جایگزین کنند.

علاوه بر این ، مصرف داروهایی که به گردش خون در وریدهای اندام تحتانی کمک می کنند یکی از درمان های محافظه کارانه است.

در صورت نیاز به درمان تهاجمی برای اهداف زیبایی یا به دلیل علائم ناشی از نارسایی وریدی ، می توان از برداشتن سنتی جراحی و اسکلروتراپی و همچنین انسداد وریدی با فرکانس بالا یا انسداد وریدی با لیزر استفاده کرد.

درمان واریس با لیزر

از طریق حداقل برش های پوستی به دلیل پیشرفت روش ها و ابزارهای جدید ، نتایج زیبایی بسیار بهتری نسبت به گذشته نشان می دهد.

به طور خاص ، هنگامی که در محل اتصال ورید صافن – ران واقع در کشاله ران وجود داشته باشد ، این مزیت را دارد که در مقایسه با سایر روش های درمانی با بستن قابل اعتماد رگ های شاخه ای ورید بزرگ صافن ، عود را به حداقل می رساند.

عوارض جدی

بعد از درمان لیزر بی نهایت کم احتمال وقوع دارد ، اما به منظور جلوگیری از عوارض ، جدی ترین عارضه ، لازم است جوراب های فشاری با فشار کافی استفاده شود و زود راه برود.

لیزر واریس دراصفهان توسط دکترهادی زاده از سالها قبل بانتایج درخشان انجام می شود

تزریق اسکلروتراپی:

یک روش درمانی است که در آن یک عامل اسکلروتیک به داخل ورید تزریق می شود تا غشای داخلی ورید را از بین ببرد و از طریق ایجاد زخم ورید را مسدود کند.

این دارو ممکن است ترجیحاً برای رگهای کوچک واریسی استفاده شود و ممکن است برای رگهای واریسی کوچک باقی مانده پس از برداشتن جراحی یا واریس های مکرر استفاده شود.

بزرگترین مزیت اسکلروتراپی این است که نیازی به بیهوشی یا بستری شدن در بیمارستان ندارد و می تواند به راحتی در یک کلینیک سرپایی و بدون برش پوستی انجام شود.

تزریق اسکلروتراپی:

با این وجود ، اگر پس از تزریق ماده سخت کننده فشار کافی به واریس وارد نشود ، احتمال ایجاد لخته خون در وریدها وجود دارد که منجر به عود رگهای واریسی و بدتر شدن علائم می شود.

بنابراین ، حتی پس از اسکلروتراپی ، باید حداقل 2-3 هفته جوراب های فشاری با فشار کافی استفاده شود.

علاوه بر این ، درمان وریدی با استفاده ازامواج رادیویی فرکانس بالا یا درمان داخل وریدی با استفاده از لیزر به دلیل مزایای استفاده از حداقل برش های پوستی برای به دست آوردن حداکثر اثر زیبایی ، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین ، انتظار می رود نتایج درمان طولانی مدت آن همچون گذشته گزارش شود.

موارد احتیاط

اولین کاری که باید قبل از بیدار شدن از خواب انجام دهید پوشیدن جوراب واریس ساق بلند است. در این زمان ، کشش جوراب های واریس روی پاها احساس تنگی می کند و هنگام پوشیدن نباید آنها را با دست کشید.

جوراب واریس فشاری باید همیشه پوشیده شوند ، حتی هنگام ورزش یا راه رفتن.حتماً آن را بپوشید مخصوصاً اگر مدت طولانی در یک مکان نشسته یا ایستاده اید.

موارد احتیاط

پس از پوشیدن جوراب های واریس فشاری ، همیشه زانوهای خود را بالا بگیرید تا از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند و زانوها را صاف و پاها را بالا نگه دارید تا از چروک پشت زانو حتی در حالت نشسته جلوگیری کنید.

پوشیدن این جورابهای واریس باید شب ها تا زمان خواب ادامه داده شود.

هنگام دراز کشیدن ، پاها را بالاتر از قلب خود نگه دارید (حدود 15 سانتی متر). این کمک زیادی به کاهش تورم پا می کند.

سعی کنید تا حد امکان از ایستادن یا نشستن درجا دریک محل خودداری کنید.

اگر علائم دیگری مانند درد عروقی دارید ، با یک متخصص بیماری های عروقی مشورت کنید.دکترمحمودهادی زاده فوق تخصص بیماریهای عروقی(فلبولوژی)(بهترین متخصص واریس کشور) (بهترین متخصص واریس اصفهان)دراین زمینه پاسخگو هستند

ورزش مچ پا

برای جلوگیری از واریس ، گردش خون باید روان باشد.

بروز واریس در میان افرادی كه مدت طولانی كار می كنند مانند معلمان مدارس ، فروشندگان فروشگاه های بزرگ ، مهمانداران و غیره زیاد است ، اما اخیراً زنان 20 تا 30 ساله كه اغلب لباس های تنگ می پوشند اغلب بااین مشکل مراجعه میكنند.

ورزش هایی مانند شنا یا دوچرخه سواری می توانند به گردش خون کمک کنند.

هنگام خواب ، بالش ها را زیر پایتان قرار دهید تا پاها بالاتر از قلب شما باشند.