شنا و درمان واریس: آیا آب درمانی باعث درمان واریس می شود؟

شنا و درمان واریس: آیا آب درمانی باعث درمان واریس می شود؟

درمان واریس و چگونگی کاهش علائم آن یکی از دغدغه های اصلی مبتلایان به این عارضه می باشد. روش های درمانی بسیاری وجود دارند که می توان از آن ها استفاده کرد که در این میان آب درمانی و شنا کردن جزو مهم ترین روش ها بشمار می آیند.

عروق واریسی، رگ‌های بیرون زده و به هم تابیده‌ شده ای هستند که معمولا به رنگ آبی یا بنفش تیره خود را نمایان می کنند. این عارضه به دلیل بروز مشکلاتی در دریچه‌ های عروقی که از گردش جریان خون در جهت‌های اشتباه پیشگیری می‌کنند ایجاد می‌ شود.

افراد مبتلا به واریس با قرار گرفتن در آب و شنا کردن به درمان واریس در بدن خود کمک می کنند. شنا کردن سبب حفظ جریان صحیح خون شده و از تجمع مایعات در عروق جلوگیری می کند. افرادی که دارای علائم واریس در بدن خود هستند با قرار گرفتن در اب و انجام تمرینات شنا به مدت حداقل 15 دقیقه از شر علایم شدید واریس رها خواهند شد. در واقع شنا کردن یکی از روش‌های درمانی ایده آل برای جمع شدن عروق است.

درمان واریس با شنا

توصیه هایی به افراد مبتدی برای انجام تمرینات شنا جهت درمان واریس

شنا کردن مزایای بسیاری برای افراد مبتلا به واریس به دنبال دارد. بنابراین انجام این ورزش برای افرادی که با آن آشنایی ندارند لازم و ضروری است. به همین دلیل لازم است این افراد توصیه ها و نکات ذیل را مد نظر قرار دهند. بهترین متخصص واریس در اصفهان

  • حتما از تخته شنا استفاده کنند. زیرا استفاده از تخته ابن امکان را به افراد می دهد تا قسمت های فوقانی بدن خود را بر روی آن به حالت تعادل قرار دهند. در نتیجه به خوبی از پاهای خود برای حرکت در آب استفاده کنند.
  • در صورت عدم توانایی جهت انجام تمرینات شنا در داخل آب، افراد می توانند در کنار لبه استخر بنشینندو پاهای خود را در  آب بیندازندو آنها را به حالت رکاب زدن و یا ضربه زدن به حرکت دربیاورد.
  • خود را به حالت معلق در آب نگه دارند. برای این منظور باید به طور ثابت در آب بمانند و پاهای خود را به حالت دورانی حرکت دهند.

آیا شنا کردن به بهبود رگ های واریسی و درمان واریس کمک می کند؟

بله شنا کردن و قرار گرفتن در آب اگر به درمان واریس در کوتاه مدت ختم نشود، قطعا به بهبود رگ های واریسی و کاهش علائم این بیماری کمک خواهد کرد.

آب درمانی تا حد زیادی درد ناشی از رگ های واریسی را کاهش می دهد و حالت سنگینی در پاها را رفع می کند.

زمانی که افراد در حالت شنا کردن قرار می گیرند گردش خون در بدن آن ها بهبود پیدا می کند که در نهایت به کاهش تجمع خون در رگ ها منجر می شود. از طرفی شنا کردن سبب کاهش وزن می شود و این به معنای خلاص شدن رگ های پا از شر فشار مضاعف می باشد. در نتیجه بعد از مدتی علایم شدید واریس در پاها روند کاهشی به خود میگیرند.

چگونه شنا به درمان واریس کمک می کند؟

علاوه بر موارد و نکات مذکور در متن فوق شنا و انجام تمرینات ان نوعی ورزش قلبی عروقی سبک بشمار می آید. که موجب درمان عروق واریسی می شود. این ورزش با ارتقای سطح گردش خون در رگ ها موجب تقویت عروق می شود. در نتیجه جریان خون را تحریک کرده و از ایجاد رگ های اضافی واریسی جلوگیری می کند.

معمولاً خون در واکنش به انقباضات عضلات پاها در عروق جریان پیدا می کند. بنابراین هر چه عضلات پاها قوی تر شوند خون در آنها بهتر جریان پیدا می کند. گفتنی است که شنا یک ورزش هوازی مناسب است که انجام آن موجب تقویت عضلات پاها می شود. علاوه بر آن باعث افزایش حجم آن ها نیز خواهد شد.

کاهش درد رگ های واریسی با شما کردن

بدون شک کاهش و کنترل درد در رگ های واریسی مهم تربن فاکتور در درمان واریس است. زمانی که بیمار بتواند درد ناشی از این عارضه را در خود کاهش و یا از بین ببرد، بهتر به روش های درمانی نیز واکنش نشان می دهد. بر همین اساس و با توجه به کاهش نیروی گرانش زمین بر پاها در زمان شنا کردن، جریان خون در آن ها بهبود پیدا می کند. در نتیجه فشار از روی عروق برداشته خواهد شد و درد ناشی از واریس تا حد زیادی قابل تحمل بوده و یا کاملا از بین می رود.

 

اشتراک‌گذاری این مطلب

Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
فهرست مطالب